بزرگترین سازه های هرمی دنیا
نوشته شده توسط : triptravel

سازه های هرمی دنیا معمولا به عنوان معبد یا مقبره استفاده می شوند و از بزرگترین بناهای جهان باستان هستند. در حقیقت ، آنها شاهکاری از نبوغ و مهندسی انسان های قدیم هستند. برای بسیاری از مردم ، مصر یا قاره آمریکا جایی است که فکر می کنند بزرگترین هرم در جهان را می توان در آنجا یافت. با این حال ، در مناطق دیگر جهان نیز می توان اهرام بزرگ را پیدا کرد . از جمله این کشورها می توان به سودان ، نیجریه ، یونان ، چین و اندونزی اشاره کرد. بعلاوه ، اگر ساختمانهای مدرن به سبک هرمی را در نظر بگیریم ، دیدگاه ما نسبت به اهرام تغییر می کند. و به لطف ابزار و تجهیزات پیشرفته ، برخی از اهرام امروزی بزرگتر از گذشته ساخته شده اند . در اینجا ، نگاهی خواهیم انداخت به برخی از بزرگترین اهرام جهان که از نظر ارتفاع بزرگترین هستند. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

هرم جوزر  مصر

هرم جوزر در سقاره کشور مصر ، قدمتی در حدود 4600 سال دارد . این هرم تقریبا قدیمی تر از اهرام جیزه نیز است. در ابتدا قرار بود این سازه یک مقبره با سقف مسطح  برای فرعون جوسر باشد. با این حال ، جوسر ، اولین پادشاه سلسله سوم مصر ، چیزی باشکوه تر می خواست. به همین منظور ، چندین سقف بر روی هم قرار گرفتند. نتیجه آن ، هرم پله ای است که امروز شاهد آن هستیم. هرم جوسر بزرگترین هرم مصر در زمان وی بود. این یکی از مهمترین موفقیتهای وی بود. طراحی هرم به مجسمه ساز و کشیش ، ایمهوتپ نسبت داده می شود. از جمله ویژگی های قابل توجه آن پیچ و خم تونل ها است. به گفته باستان شناسان ، این کار احتمالاً برای جلوگیری از سرقت انجام شده است. امروزه به دلیل اقدامات حفاظتی ، بازدیدکنندگان اجازه ورود به این مکان را ندارند. با این حال ، می توانید در بیرون بایستید و آنچه را که زمانی بلندترین هرم در جهان تصور می شد ، تحسین کنید.

 

هرم خورشید مکزیک

هرم خورشید در شهر باستانی تنوشتیتلان قرار دارد دارد. فاصله آن با مکزیکو سیتی 40 کیلومتر است . این هرم در زمان پایان ساخت خود ، بزرگترین هرم در جهان بود. درباره هدف اصلی ساخت هرم اطلاعات کمی در دست است. با این حال ، چندین نظریه وجود دارد: اینکه این یک معبد یا نوعی تقویم آیینی بوده است. با کاوش ها اخیر تعداد زیادی اثر باستانی کشف شده است. که شامل مجسمه های انسانی و نوک پیکان های ابسیدین است که احتمالاً نشان دهنده فداکاری های انسانی در آن زمان است. کشف دیگر در این منطقه ، یک مجسمه بود که موزه انگلیس در سال 1926 خریداری کرد. شما می توانید امروزه با رزرو تور از این مکان باستانی بازدید کنید.

 

معبد تیکال  گواتمالا

معبد باستانی تیکال بلندترین هرم در منطقه مایان تیکال است. به این معبد مار دو سر نیز می گویند و تقریباً در 64 کیلومتری جنوب ال میرادور ، یکی دیگر از شهرک های قدیمی مایاها در گواتمالا واقع شده است. کارشناسان می گویند تاریخچه معبد تیکال (معروف به معبد چهارم) به سال 741 میلادی باز می گردد و افتخار بیست و هفتمین پادشاه سلسله تیکال ، ساخته شده است . در حقیقت ، برخی از باستان شناسان معتقدند که مقبره وی در زیر این هرم پنهان شده است.

 

هرم ممفیس ایالات متحده آمریکا

عمارت گریس لند شاید شاخص ترین نماد شهر ممفیس ، ایالت تنسی باشد. اما هرم این شهر نیز بسیار چشم نواز است. هرم ممفیس در مرکز شهر ، کنار رودخانه می سی سی پی قرار دارد. این مکان در سال 1991 به عنوان یک مکان تفریحی و ورزشی آغاز به کار کرد. مسابقات بوکس ، بازی های بسکتبال و کنسرت ها همه در اینجا برگزار می شد. بعده ها ، فرماندار این شهر قرارداد اجاره 55 ساله را با فروشگاه های بیس پرو امضا کرد. در نتیجه ، ممفیس هرم در سال 2015 به یک فروشگاه بزرگ بیس پرو تبدیل شد. علاوه بر این فروشگاه بزرگ ، جاذبه های دیگری نیز در این مکان وجود دارد. که شامل میدان تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، و یک بازی لیزری است. این ساختمان همچنین دارای بلندترین آسانسور مستقل کشور آمریکا نیز است.

 

هرم سرخ دهشور  مصر

فرعون نفرو مسئول ساخت سه تا از بزرگترین اهرام در جهان است. هرم سرخ یکی از آنهاست. بنیانگذار سلسله چهارم مصر ، در طراحی و ساخت اهرام بسیار فعال بود. هرم سرخ در نکروپلیس دهشور قرار دارد ، حدود 40 کیلومتری شهر قاهره . باستان شناسان می گویند که تکمیل هرم حدود 17 سال به طول انجامیده است. کارشناسان نیز معتقدند که این اولین تلاش موفقیت آمیز برای ساخت هرمی با اضلاع صاف بوده است. امروزه گردشگران آزادانه می توانند وارد این هرم شوند.

 

هتل ریوگیونگ کره شمالی

هتل ریوگیونگ نه تنها بلندترین ساختمان کره شمالی است. بلکه بزرگترین هرم در جهان نیز است. ساخت آن در سال 1987 آغاز شد ، و برنامه افتتاح آن برای سال 1989 برنامه ریزی شده بود. اما به دلیل مشکلات فراوان  در سال 1992 متوقف شد. برای سالهای متمادی ، هتل ریوگیونگ (رستاخیز) بلااستفاده بود. اما در سال 2008 مجدداً کار خود را آغاز کرد. این هتل زیبا در سال 2020 مجدادا بسته شد.

 

هرم بزرگ جیزه  مصر

هرم بزرگ جیزه بزرگترین هرم جهان در ذهن بسیاری از مردم است. در واقع ، این بلندترین سازه ساخته شده توسط بشر برای هزاران سال بود. همچنین به عنوان هرم خوفو (خئوپس) نیز شناخته می شود ، ارتفاع اولیه آن 146.5 متر بود و به عنوان مقبره خوفو (خئوپس) ، فرعون سلسله چهارم استفاده می شده است . برخی معتقدند که وزیر او ، همیونو یا همون ، معمار هرم بوده است. ساخت هرم  حدود 2500 سال قبل از میلاد بین 10 الی 20 سال به طول انجامید. این هرم منحصربفرد در گذشته یک پوشش آهکی سفید و صاف داشت که نور خورشید یا نور ماه را منعکس می کرد.

 

بزرگترین سازه های هرمی دنیا





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: